Cookie instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees ons privacy beleid.

Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Als elke seconde telt: Bel 112

Kwaliteitsbeleid

Kwaliteitsbeleid

Kwaliteit van zorg

Het waarborgen en verbeteren van de kwaliteit van zorg is een voortdurende inspanning. Binnen HOOG werken we met een integraal kwaliteitsbeleid. We hebben diverse processen ingericht zodat we continu leren en verbeteren. In een kwaliteitsmanagementsysteem leggen we onze processen, metingen, uitkomsten en verbetermaatregelen vast.

NPA-keurmerk

Onze huisartsenspoedposten beschikken over de NPA Certificering Huisartsenspoedpost. Dit betekent dat je erop kunt vertrouwen dat onze huisartsenspoedposten goed zijn georganiseerd en dat wij ons continu blijven ontwikkelen. Het kwaliteitskeurmerk is toegekend door NHG Praktijkaccreditering, onderdeel van het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG).

Telefoongesprekken nemen we op

We nemen jouw telefoongesprek met de huisartsenspoedpost op om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren. We kunnen het gesprek bijvoorbeeld opnieuw beluisteren als er sprake is van een “paniektelefoontje”. Zo voorkomen we misverstanden bij klachten, bij verschillen van inzicht over een gegeven advies en voor kwaliteitsbewaking.

Complimenten en klachten

Alle medewerkers van de huisartsenspoedpost proberen zo goed en zorgvuldig mogelijk te werken. Toch kan het gebeuren dat je niet tevreden bent over de verleende zorg, de werkwijze of het telefoongesprek. Bespreek dit gerust met de medewerker zelf. Grote kans dat je er samen uitkomt.

Lukt dat niet, laat het ons dan weten. Kijk op complimenten en klachten voor meer informatie. We leren graag van je ervaring, zodat we de zorg kunnen blijven verbeteren.

Stichting Klachten en Geschillen Zorg (SKGE)

Als je niet tevreden bent over een klachtafhandeling, en ook de tussenkomst van een onafhankelijke klachtenfunctionaris niet heeft geleid tot een oplossing, dan kun je je klacht voorleggen aan een onafhankelijke geschillencommissie. De geschillencommissie behandelt de klacht onpartijdig en deskundig. Neem hiervoor contact op met de Stichting Klachten en Geschillen Zorg.

Meer weten?

Eileen Bakema

Adviseur kwaliteit en veiligheid

[javascript protected email address]