Cookie instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees ons privacy beleid.

Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Als elke seconde telt: Bel 112

Complimenten en klachten

Complimenten en klachten

Klachten over de huisarts

Heb je een klacht over de zorgverlening van (een medewerker van) je huisarts, neem dan contact op met je huisartsenpraktijk. Op de website van je huisarts staat informatie over de klachtenregeling.

Je kunt ook altijd direct je klacht voorleggen aan de onafhankelijke klachtenfunctionaris. Deze klachtenfunctionaris is niet in dienst van jouw huisarts. Samen bepalen jullie de te nemen stappen. De onafhankelijke klachtenfunctionaris kan bijvoorbeeld onderzoek doen naar wat er is gebeurd. Wil je dat de onafhankelijke klachtenfunctionaris contact met je opneemt? Mail dan naar klachtenfunctionaris@hoogzorg.nl.

Klachten over de huisartsenspoedpost

Alle medewerkers van de huisartsenspoedpost proberen zo goed en zorgvuldig mogelijk te werken. Toch kan het gebeuren dat je niet tevreden bent over de verleende zorg, de werkwijze of het telefoongesprek. Bespreek dit gerust met de medewerker zelf. Grote kans dat je er samen uitkomt.

Lukt dat niet, laat het ons dan weten door ons meldformulier in te vullen. We leren graag van je ervaring, zodat we de zorg kunnen blijven verbeteren. Onze interne klachtenfunctionaris neemt contact met je op. Zij geeft informatie en advies over het indienen van klachten. Indien gewenst kan zij ook bemiddelen.

Klachten over chronisch zorgprogramma of cursus

Indien er klachten zijn over de organisatie van een chronisch zorgprogramma of cursus heeft HOOG een klachtenprocedure:

  1. Klager wendt zich bij onvrede over de inhoudelijke zorg bij voorkeur eerst tot de zorgverlener om tot een informele oplossing te komen.
  2. Klachten over het proces van aanmelding tot en met evaluatie richten patiënten aan HOOG.

Wanneer de klachtafhandeling onder punt 1 of 2 niet tot een afdoende oplossing van de onvrede leidt, wordt de klager gewezen op de mogelijkheid advies in te winnen of in gesprek te gaan bij de klachtenfunctionaris van HOOG. De interne klachtenfunctionaris kan begeleiding bieden en doet dit onpartijdig.

Een klacht kan schriftelijk via het meldformulier worden ingediend bij HOOG. De interne klachtenfunctionaris bespreekt met de klager welke stappen al zijn ondernomen en hoe de begeleiding bij het vervolg vorm kan krijgen. Voor vragen kan een mail gestuurd worden naar klachtenfunctionaris@hoogzorg.nl of bellen naar 06-57510912.

De klager kan, indien de onvrede nog niet is weggenomen, zijn klacht kenbaar maken bij de externe klachtenfunctionaris waarbij HOOG is aangesloten. Informatie over de externe klachtenfunctionaris is in te winnen bij de interne klachtenfunctionaris.

Stichting Klachten en Geschillen Zorg (SKGE)

Als je niet tevreden bent over een klachtafhandeling, en ook de tussenkomst van een onafhankelijke klachtenfunctionaris niet heeft geleid tot een oplossing, dan kun je je klacht voorleggen aan een onafhankelijke geschillencommissie. De geschillencommissie behandelt de klacht onpartijdig en deskundig. Neem hiervoor contact op met de Stichting Klachten en Geschillen Zorg.

Complimenten en suggesties

Ben je tevreden over onze dienstverlening en wil je een compliment geven? Of heb je een idee om onze dienstverlening te verbeteren? Dit kun je ook via het meldformulier doorgeven.

Lees hier meer over ons kwaliteitsbeleid.

Meer weten?

Voor vragen of meer informatie over onze klachtenregeling kun je terecht bij onze interne klachtenfunctionaris.

Gabriëlle Parel

Interne klachtenfunctionaris

[javascript protected email address] 06-57510912